آموزش

استفاده از ماجول شبیه ساز Simulate Modules

شبیه سازی ماژول

در نمایندگی زیمنس این ماجول نرم افزاری امکان اصلاح و تست برنامه را در شرایطی همانند شرایط حقیقی فراهم می‌سازد. با استفاده از این برنامه که به صورت optional در بسته نرم افزاری STEP 7 موجود می‌باشد کاربر می‌تواند برنامه خود را بدون نیاز به سخت افزار‌هایی نظیر CPU و ماجول‌های ورودی و خروجی تست و بررسی نماید. کلیه شرایط و روند‌های اجرا نظیر بارگذاری Online شدن و مد‌های CPU در شبیه ساز همانند شرایط واقعی می‌باشد. اکثر افراد به دنبال نرم افزار شبیه ساز plc s7 300 هستند، با استفاده از این نرم می‌توانند کار مورد نظر خودشان را انجام دهند.

 

حتما بخوانید: پی ال سی چیست

 

 

نحوه استفاده از شبیه ساز plc

پروژه ای که نیاز به تست آن است باز گردد.
به منوی Options مراجعه کرده و بر روی گزینه Simulate Modules جهت اجرای شبیه ساز کلیک کرده چنانچه این گزینه غیر فعال باشد نیاز است نرم افزار شبیه ساز نصب گردد. برای نصب نرم افزار شبیه ساز به CD نرم افزار S7 مراجعه کرده و از طریق پوشه PLCSIM آن را نصب نمایید.

پس از کلیک بر روی گزینه Simulate در منوی Options پنجره شبیه ساز باز می‌شود.

در این پنجره به منوی PLC مراجعه کرده و از طریق گزینه MPI Address آدرس MPI مطابق آنچه در پروژه معین شده تنظیم شود. (آدرس MPI به صورت پیش فرض 2 در نظر گرفته شده است).

به پنجره Simatic Manager اتوماسیون زیمنس مراجعه کرده پوشه Blocks را انتخاب و با استفاده از منوی PLC > Download بلوک‌های برنامه را به داخل شبیه ساز بارگذاری نمایید. همچنین می‌توان با انتخاب پوشه Simatic 300/400 تمامی پروژه را به صورت یکپارچه به داخل شبیه ساز بارگذاری کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *